Riktlinjer för Ångerrätt
På Sverigemode garanterar vi din tillfredsställelse. Vi förstår att köp ibland inte går som planerat, och vi vill göra retur- och återbetalningsprocessen så enkel och smidig som möjligt.
Returperiod:
- Du kan returnera de flesta nya, oöppnade artiklar som köpts via Sverigemode inom 30 dagar efter leverans för full återbetalning.
- Eventuella undantag eller begränsningar för specifika produkter anges tydligt på produktsidan.
Godkända returer:
- Varor som skadats under transport måste rapporteras inom 7 dagar efter leverans. Kontakta oss på kundservice@sverigemode.se för instruktioner om hur du går vidare.
- Defekta artiklar kan returneras för full återbetalning eller byte.
- Om du har fått fel produkt kan den returneras för full återbetalning eller byte.
Returprocess:
- Kontakta oss: Starta returprocessen genom att skicka ett e-postmeddelande till kundservice@sverigemode.se inom returperioden. Ange ditt ordernummer, returorsak och bifoga, vid behov, bilder på eventuella skador eller defekter.
- Returauktorisation: Vårt kundserviceteam kommer att granska din förfrågan och ge dig en returauktorisation samt instruktioner om hur du ska returnera produkten.
- Frakt: För godkända returer som inte är vårt fel (som felaktig eller skadad vara) ansvarar du för returfrakten. Säkerställ att varan är ordentligt förpackad för att undvika transportskador.
- Inspektion och hantering: När den returnerade varan har mottagits inspekterar vi dess skick och verifierar returorsaken.
- Återbetalning: Godkända återbetalningar behandlas inom 7 arbetsdagar efter att den returnerade varan mottagits. Återbetalningen sker via samma betalningsmetod som användes vid köpet.
Viktiga noteringar:
- Vi förbehåller oss rätten att neka returförfrågningar som inte följer vår returpolicy.
- Denna returpolicy gäller endast för köp via vår webbplats. För köp i butik kan andra regler gälla.
- Om du har frågor om vår retur- och återbetalningspolicy är du välkommen att kontakta oss på kundservice@sverigemode.se.